Vanliga frågor

Har ni mottagit min retur?

Behandlingstiden för din returpaket tar 1-2 arbetsdagar med GLS. Det är viktigt att du kommer ihåg att ta emot kvittot från din avlämningsplats, så att du själv kan spåra din beställning och följa processen. Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com om du har frågor eller behöver råd och vägledning

Kan jag ändra min leveransadress?

När du lägger din beställning hos Sif Jakobs Jewellery är det viktigt att du anger dina adressuppgifter korrekt när du fyller i din leveransadress. Du är härmed skyldig att ange den korrekta leveransadressen för varorna. Om den adress du anger inte kan bekräftas, förbehåller sig Sif Jakobs Jewellery rätten att hålla tillbaka leveransen och annullera ordern.

Om du behöver ändra leveransadressen är det därför viktigt att kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com, och ändringen av adressen måste göras samma dag som beställningen läggs. Det innebär att om du upptäcker att adressen behöver ändras efteråt, är det inte möjligt.

Var är min beställning?

Du kan spåra din beställning med det spårningsnummer du får i din orderbekräftelse. Om länken inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com, och de kommer att hjälpa dig att hitta din beställning.

Kan jeg købe gavekort på Sifjakobs.dk?

Ja det kan du her:Sif Jakobs Jewellery Gavekort.Hvis du har spørgsmål kan du vores kundeservice på telefon +45 33 93 77 77 eller mail: online@sifjakobs.com

Erbjuder ni presentinslagning?

Du får alltid ditt smycke vackert förpackat i en av våra fina askar eller en presentpåse, så att du kan ge den som en gåva eller skämma bort dig själv.

Jag har beställt en fel smycke, kan jag avbryta beställningen?

Om du behöver avbryta din beställning, ska du kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com så snart som möjligt efter att du har lagt din beställning.

Mitt smycke är trasigt (Reklamation), vad är förfarandet?

Alla varor omfattas av köplagens regler om 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan reklamera fel och brister i varan som har uppstått inom 24 månader efter köpet. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Reklamationsrätten gäller inte om fel, skador eller slitage uppstår på grund av felaktig användning, bristande underhåll eller normalt slitage. Vid reklamation, fel och brister eller uteblivna leveranser, kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com. Sif Jakobs Jewellery täcker de rimliga fraktkostnaderna som kan uppstå i samband med en reklamation. Varan ska skickas till: Sif Jakobs Jewellery, Östergade 4, 1100 Köpenhamn K.

Kan jag få en returetikett skickad till mig?

Vi har på Sifjakobs.dk förlängt returrätten med 30 dagar.

Du kan alltid byta eller returnera varor som har köpts här online i butiken, och alla danska beställningar har en gratis returetikett bifogad. Om du har förlorat din returetikett kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com, som kommer att se till att du får en ny.

Jag har inte mottagit min välkomstkod?

Du kommer att få ditt välkomstmeddelande från Sif Jakobs i din inkorg. Om du inte har mottagit det kan det vara en bra idé att kolla din skräppostmapp och se till att club@sifjakobs.com är tillagd i dina kontakter, så att våra meddelanden inte hamnar i din skräppost nästa gång. Om du fortfarande inte har mottagit det kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com.

Jeg har købet mit Sif Jakobs smykke hos en forhandler, kan jeg ombytte det hos jer?

När du har köpt en smycke hos en av Sif Jakobs Jewellerys återförsäljare ska returen göras hos återförsäljaren. Du kan via vår återförsäljarlista: https://sifjakobs.dk/pages/store-locator hitta kontaktinformationen till den butik där du köpte smycket.

Kan jag få mina smycken ingraverade

När du köper en smycke från vår Follina- eller Portofino-kollektion online kan du lägga till en gratis gravyr till ditt smycke. Gravyren måste appliceras på smycket innan varan läggs i varukorgen.

Observera att leveranstiden för ingraverade smycken kan ta längre tid. Ingraverade smycken kan inte bytas eller returneras.

Kan jag komma till Sif Jakobs huvudkontor och hämta/byte min beställning?

Det finns ingen möjlighet att hämta eller byta varor på Sif Jakobs Jewellerys huvudkontor, därför bör du kontakta kundtjänst för en returetikett om den inte finns med i din mottagna beställning, på telefon +45 33 93 77 77 eller via e-post: online@sifjakobs.com.

Kan jag kombinera mina rabattkoder?

När du handlar på sifjakobs.dk kan endast en rabattkod användas per köp. Det är därför inte möjligt att kombinera flera rabattkoder.

Jag har skapat ett kundkonto på sifjakobs.com, är jag registrerad på andra Sif Jakobs-länders webbplatser?

Nej, dina inloggningsuppgifter (e-postadress och lösenord) gäller endast på den domän där du har registrerat dig. Om du vill göra en beställning från ett annat land som registrerad kund måste du skapa ett nytt kundkonto på den nya domänen. Exempel: Om du har registrerat dig som kund på sifjakobs.com och nu vill göra en beställning på sifjakobs.uk, kan du inte använda dina inloggningsuppgifter från sifjakobs.com, utan du måste skapa ett nytt kundkonto på sifjakobs.uk.